
Ane Fabricius Christiansens keramiske objekt: Memory from a Rainy Season kryber ind under huden på vores anmelder. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Ane Fabricius Christiansens keramiske objekt: ”Memory from a Rainy Season”. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Dagenes skum - bibliotek for én bog er et overflødighedshorn af 68 trykte, indfarvede, broderede og bundne bøger, som er et samarbejde mellem designer Helle Vibeke Jensen og arkitekterne Lise Bjerre Schmidt og Sofie Trier Mørk. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Heidi Hentze bruger det ultra tynde porcelæn til at opbevare minder i sprød forgængelighed og slow living. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Karen-Lisbeth Rasmussen har i samarbejde med Egernsund Tegl og murere fra Syddansk Erhvervsskole udviklet mursten, der skaber mønstre og liv på de murede overflader, når man bygger med dem. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Katrine Borup har samplet tændstikker og rav til sit Biennale-projekt. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Maria Sparre genanvender glas i sine monolitiske værker af sammenpresset stilhed og historie. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Keramiker Mona Vander appellerer til sanserne med sine objekter, der vil røres. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

A og B-hold, kunstnergruppe RØRT skaber politiske statements til dine fingre. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Designer Pernille Snedker Hansen og arkitekt Else-Rikke Bruun har sammen skabt en bemalet foldeskærm:Hypernature. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017

Biennaleværket Dyneløfterdyner har en bagside i mere end én forstand. De består nemlig af sirligt syede tekstiler, arvet fra Myrthues oldemor, og danner kontrast, varme og modspil til den kliniske journal-forside. Bagsiden fortæller historien om mennesket og kunsthåndværkeren. Foto: Dorte Krogh / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017