For tekstildesigner Anne Mette Larsen blev en tur til Østeuropa inspirationskilden til Biennaleværket Let the cars get their colours back i 2015. Foto: Dorte Krogh
Claydies skabte dogmeprojektet til Biennalen i Kolding i 2007, hvor de med bind for øjnene, modellerede sig frem til arketypen på en kop, en kande osv. foto: Morgan Morell
Kasia Gasparskis smykkeprojekt, der tog fat hjemløse som marginaliseret gruppe. Foto: Dorte Krogh
Katrine Borups smykker af nedbrændte tændstikker sat ind i en vægramme på Biennalen 2017. Foto: Dorte Krogh
Tekstildesigner Iben Høj deltog på Biennalen med et rumligt værk i både 2015 og 2017. Her er det værket fra 2015 Web, not waste.Foto: Dorte Krogh
Margrethe Odgaards farvestudier i Museumsbygningen i 2017. Foto: Dorte Krogh
Sanne Ransby på Biennalen i 2017 på Museumsbygningen. Foto: Dorte Krogh
Dagenes Skum - bibliotek for 1 bog var et værk med både møbler og håndtrykte bøger af Wednesday Architecture og Hebiinu aka Helle Vibeke Jensen. Foto: Dorte Krogh
Biennaleåbningen 2017 på Museumsbygningen på Kastelsvej i København. Foto: Frederikke Heiberg
I 2015 skabte keramiker Inger Heebøl Det er ikke svintes skyld, der fokuserede på svineproduktion og dets konsekvenser. Foto: Dorte Krogh
Glaskunstner Ida Wieth var nomineret til Biennaleprisen i 2015 med dette værk, der er del af serien Both Sides Now. Foto: Dorte Krogh
Biennaleprisvinder 2017 blev tekstildesigner Lotte Myrthue, der havde skabt dyner med påtrykte psykiatriske journaler fra hendes eget liv. Foruroligende, relevant og isnende. Ved hendes side formand Hans Christian Asmussen og daværende Beskæftigelses- og integrationsborgmester Anna Mee Allerslev. Foto: Frederikke Heiberg
Regnbue, påfuglefjer eller psykedelisk trip? Pernille Snedker Hansens indfarvede træbrædder skaber mange associationer. Pressefoto
Marbelous Wood blev præsenteret første gang på Biennalen i Kolding i 2007, og var Pernille Snedker Hansens debut i feltet. Pressefoto
Gammeldags marmoreringsteknikker, som man brugte i bogbinderfaget, er inspirationskilden til Pernille Snedker Hansens gulve. Pressefoto