"Jeg har dyrket det monumentale i smykkerne og forestillingen om, at de er en slags ’bygningskonstruktioner", forklarer Katrine Borup. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Ravet gemmer sig i timeglassets hemmelige rum omkranset af brændte tændstikker. Foto: Kirstine Autzen
Kun de tændstikker, som forbliver helt lige efter afbrændingen kan bruges. Foto: Kirstine Autzen
Små stykker rav slibes på sandpapir, og slibestøvet gemmes i små poser og snapseglas. Foto: Kirstine Autzen
Brændte tændstikker fungerer som moduler i de detaljerede konstruktioner. Foto: Kirstine Autzen
Katrine Borup er inspireret af mønstre af prikker og streger i gamle oldtidssmykker. Foto: Kirstine Autzen
For rundt regnet 30 – 50 millioner år siden dryppede harpiks fra træerne ned i skovbunden i et stort område i Nordeuropa blandt andet dér, hvor Østersøen ligger i dag. Foto: Katrine Borup
Små stykker rav slibes på sandpapir, og slibestøvet gemmes i små poser og snapseglas. Foto: Kirstine Autzen/Biennalen for Kunsthåndværk og Design