
Michael Geertsen 'sampler' igennem i sin nye udstilling VASES. Close up af Lidded Vase. Foto: Dorte Krogh

Lidded Vase, 2017. fusionerer urnen med Geertsens eget alfabet i et clash af farver og glasurer. Foto: Dorte Krogh

Decon Moons, 2017. Foto: Dorte Krogh

Geertsens knopskydning på Decon Moons, 2017. Foto: Dorte Krogh

Geertsens knopskydning på Decon Moons, 2017. Foto: Dorte Krogh

Michael Geertsen og hans 2017-version af de kendte koreanske 'Moon Jars' kaldet Decon Moons. Foto: Dorte Krogh

Vase with Tear, 2016. Fundamentet i træ har indlejret plads til at tåren falder ned i fodstøtten. Fjerner du fodstøtten, tilter vasen. Foto: Dorte Krogh

Deacon Celadon fra 2016 er original celadon-glasur, der er lagt på i ikke-dækkende lag, som du først opdager, når du Kommer helt tæt på. Foto: Dorte Krogh

Ophobninger af velkendte emner til bordet i Geertsens abstrakte vokabularium, der blev udstillet i London hos den anerkendte keramiker Edmund de Waal og hans studiogalleri 6PM. Foto: Søren Nielsen

Michael Geertsen er i stald hos New York Galleriet Jason Jaques Gallery. Foto: Jason Jaques Gallery

Michael Geertsens etablerede alfabet af kegler, trompeter, ringe og 'spikes' - som bastarder, der knopskyder på disse tidligere værker. Her er det værker fra udstillingen Versus på Næstved Museum i 2014. Foto: Dorte Krogh

MIchael Geertsens vase Closely Separated for Muuto. Foto: Søren Nielsen

Geertsens abstrakte fortolkninger af dagligdagens brugsgenstande - omsat til vægrelieffer. Foto: Søren Nielsen