
Det store vindue, det grønne marmorgulv og det mørke træ på balkonerne giver rummet karakter på godt og ondt. Foto: Katrine Borup

Great Danes, Podieklump, 2017. Foto: Katrine Borup

Pipaluk Lakes værk Suspension fra 2014 i dialog med det omgivende rum. Foto: Katrine Borup

Der er gang i den på GREAT DANES, ikke mindst æstetisk. Foto: Hempel Glasmuseum / Claus Starup

Great Danes, industriglas, 2017. Foto: Katrine Borup

Glasdesign fra Holmegaard på rå lagerhylder. Foto: Katrine Borup

Great Danes, Jeannet Iskandar, 2017. Foto: Katrine Borup

Great Danes, Jeannet Iskandar, 2017. Foto: K Vrancken

Per René Larsens organiske arbejder er klassiske studioglasværker – her er det Baby Boom fra 2006. Foto: Glazenhuis / K. Vrancken

Great Danes, Lene Bødker, 2017. Foto: Katrine Borup

Lene Bødkers glasværker har en helt særlig kraftfuldhed – de er på én gang rå og forfinede. Her værket Entrance III fra 2007. Foto: Glazenhuis / K. Vrancken

Great Danes, Maria Bang Espersen, Typography 2017. Foto: Katrine Borup

Tænk at glas kan se sådan ud. Maria Bang Espersens tredelte værk Topography: White; Throwing; Heat er et af udstillingens nyere fra 2015. Foto: Katrine Borup

Great Danes, Mia Lerssi, 2017. Foto: Katrine Borup

Tiger in a Tropical Storm af Ned Cantrell opsummerer udstillingen meget godt. Foto: Glazenhuis / K. Vrancken

Great Danes, Ned Cantrell, Tiger in a tropical storm, 2017. Foto: Katrine Borup

I serien Architectural Glass Fantasies arbejder Stine Bidstrup med det krystallinske, både som tegning og 3d form. Objekterne er meget komplekse og dybdevirkningen er stærkt fascinerende. Foto: Katrine Borup

Tobias Møhl mestrer den minimale fremtoning trods mønstrenes viltre tråde i værket 18-part Nest Collection. Foto: KVrancken

Trine Drivsholm var repræsenteret med værket 13-part Spin Collection fra 2012. Foto: Katrine Borup