PLADS artspace lægger hus til Mariko Wadas ordløse fortællinger, der er iscenesat på et væld af hvide stiger. Foto: Ole Akhøj
Mariko Wada udstiller stedspecifikt So Near and Yet So Fa hos PLADS artspace i Aarhus. Foto: Ole Akhøj
Hemmelighedens Anatomi fra 2013 ligner ved første øjekast venlige små spøgelser eller draperede stykker tekstil. Foto: Ole Akhøj
Den stedsspecifikke udstilling So Near and Yet So Far byder på et stille virvar af keramiske former, farver og overflader. Foto: Ole Akhøj
Wadas grå værk i serien Sequences på udstillingen So Near and Yet So Fa. Foto: Ole Akhøj
Går man tæt på værkerne, kan man forsvinde ind i sin helt egen verden af uendelige sansemættede indtryk. Foto: Ole Akhøj
Sequences fra 2017 består af hule ekstruderede rør. Værkerne på billedet minder om forstørrede kruseduller, som man får lyst til at krølle videre på. Foto: Ole Akhøj
I denne udgave af Sequences fornemmer man tydeligt den håndværksmæssige overlegenhed, der tillader Mariko Wada at give det bløde ler en spændstig form, der giver indtryk af, at den er skabt i et øjebliks kådhed. Foto: Ole Akhøj