Mad, musik, møbler og mode. Kopiering finder sted i alle ender og kanter af det kulturelle forbrugsmarked. Hvornår er noget en direkte kopi og hvornår er det en del af tidsånden? Anne Black er en af de firmaer, der har oplevet kopieringstemaet på tæt hold. Pressefoto
Arne Jacobsen Ægget for Fritz Hansen er blandt de klassikere, der ofte har lagt ryg til look-a-likes. Pressefoto
Rigtig meget slik af Susan Liebe er del af en serie, som Kvickly solgte look-a-likes af. Pressefoto
Politiken tog Susan Liebe og andre formgiveres sag op i en artikel i avisen. Foto: Susan Liebe
Kvickly solgte disse smørskåle, som Susan Liebe føler sig krænket over. Coop mener det er et livsstilsprodukt af tiden, der ikke kan beskyttes bredt. Foto: Susan Liebe
Karin Blach Nielsens unikacylindre i changerende glasurnuancer er blevet et af hendes særlige keramiske kendetegn. Pressefoto
Cutter Bench er et funktionelt møbel, der passer ind flere steder i hjemmet og hele serien er tænkt som helhed i entréen. Pressefoto
Cutter Bench af Niels Hvass for Skagerak har godt 15 år på bagen og inspirerer stadig til look-a-likes. Pressefoto
Montana arbejder professionelt med farvesætning og udgiver hvert 8. år nye farver, skabt af eksperter på området. Her er det reolen Read i Kyoto Blue. Pressefoto