Stofligheden i garner er en af Karin Carlanders store styrker. Foto: Dorte Krogh
Karin Carlanders opstyltede palleformation af hørtekstiler er et af hovedværkerne på CHROMA. Foto: Dorte Krogh
Karin Carlanders bylte i det gule rum. Foto: Dorte Krogh
Lea Mi Engholms værk, Grow fra 2017 er en familie af organiske gevækster, som i deres uskyldige, næsten legende formsprog spiller op til Carlanders yderst præcise og stringente vævede stykker, Skyer fra 2014. Foto: Dorte Krogh
Mea Li Engholms værk er placeret på gulvet og har aftryk af hænderes levende aftryk stå frem, der kalder på refleksioner om ulmende skovbund. Foto: Dorte Krogh
Black drops af keramiker Lea Mi Engholm fra 2017. Foto: Dorte Krogh
Iben Høj. Foto: Dorte Krogh
Iben Høj. Foto: Dorte Krogh
Iben Højs Threaded kjole fra 2016 er både romantiske glæde som kunsthåndværk, design og kunst Foto: Dorte Krogh
Pontoppidans vedhæng, CASH fra 2016, er fra en serie af smykker lavet af mønter. Karen Pontoppidan arbejder med smykkers værdi i en kulturel kontekst og afprøver deres rolle også i forhold til køn. Foto: Dorte Krogh
Det gule rum er det rum, hvor udstillingens farvekoncept går tydeligst igennem, her spiller Iben Højs, Threaded kjole fra 2016 med sin romantiske glæde op til Carlanders værk, Furoskiki fra 2017. Karin Carlanders arbejde genfortolker det nordiske håndværk, og bylterne her kunne være bagage til en improviseret rejse. Engholms værk Twisted#3 også fra 2017 nærmest vælter ud af de gamle vægge i Toldboden, og hele rummet fremstår uvirkeligt romantisk og truende på en gang. Foto: Dorte Krogh
Iben Høj. Foto: Dorte Krogh
Lea Mi Engholms værk, Grow fra 2017 er en familie af organiske gevækster, som i deres uskyldige, næsten legende formsprog spiller op til Carlanders yderst præcise og stringente vævede stykker, Skyer fra 2014. Foto: Dorte Krogh
Der er en let erotisk stemning i rummet på 1. sal. Carlanders Trend reb fra 2017 og Engholms Black drops ses
gennem det næsten lingeriagtige filigran i Højs runde Stabil Fragil værk i forgrunden Foto: Dorte Krogh
Iben Høj. Foto: Dorte Krogh
På 1. sal i Toldboden føres man om bag Iben Højs kendte værk Blood relations fra 2016
Og ser udstillingens stærkeste rum igennem den florlette og meget intense røde tråd. Foto: Dorte Krogh
På 1. sal i Toldboden føres man om bag Iben Højs kendte værk Blood relations fra 2016
Og ser udstillingens stærkeste rum igennem den florlette og meget intense røde tråd. Foto: Dorte Krogh
Udstillingens absolutte højdepunkt og hovedværk er Karin Carlanders Kube fra 2017. En nyfortolkning, som viser et modigt og nyt kunstnerisk blik på hendes tekstile designvirke. Foto: Dorte Krogh