Det færdige værk Filigree Robotics Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Her ses værk oven på dets oprindelige, håndmodellerede oplæg. Leret er blandet med Dispex for at modvirke svind i leret, og det har været en del af udviklingen at finde blandingsforholdene, for det håndmodeleret underlag og printet objekt skal svinde synkront. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
”At opsætte systemet og skabe en verden, jeg kan gå ind i på dets egne præmisser og drive det bedste potentiale ud af. Det er det, der driver mig,” fortæller keramiker Flemming Tvede Hansen. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Materialeprøver og digitale eksperimenter. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Testprint, testprint og flere testprint. Her ses de håndmodellerede underlag sammen med det 3D-printede ler efter første brænding men inden glasering. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Flemming Tvede Hansen fortæller: ”Hele det at opsætte systemet, at skabe en verden, jeg kan gå ind i på dets præmisser og drive det bedste potentiale ud af det.. Det er det, der driver mig.” Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Keramiker Flemming Tvede Hansen har gjort det til sin levevej at fusionere moderne teknologi og keramik. Det kommer der nogle højst æstetiske objekter ud af. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Gotiske hvælvinger og arabisk ornamentik har været inspirationskilder til programmeringen af algoritmen. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Deisgn 2017
3D-printeren, som grundlæggende er en robotarm, der kan udstyres med forskellige redskaber. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Martin Tamke, Esben Clausen Nørgaard, Henrik Leander Evers fra CITA har bidraget med udviklingen af software til formgivningen, og Flemming Tvede Hansen har som keramiker lavet det håndlavede input til maskinen og udviklet håndteringen af leret. Her ses CITAs lokaler på arkitektskolen. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017
Martin Tamke, Esben Clausen Nørgaard, Henrik Leander Evers fra CITA har bidraget med udviklingen af software til formgivningen, og Flemming Tvede Hansen har som keramiker lavet det håndlavede input til maskinen og udviklet håndteringen af leret. Foto: Kirstine Autzen / Biennalen for Kunsthåndværk & Design 2017