Børge Mogensens siddebænk er blevet ultra cool i denne sortbejdsede version med hynde i Raf Simons-striber fra Kvadrat. Pressefoto
En af Royal Copenhagens klassikere, Hvid Riflet, der er et af firmaets produkter, der har inspireret en del andre. Pressefoto
Margrethe Odgaards BRUNJA plaid for det islandske designfirma Epal. Plaiden er produceret på Island af islandsk uld, fremstillet med geotermisk energi. Foto: Lena C. Emery
Et af de nyeste designs fra Cecilie Manz' hånd er Sakura Pouf for Fritz Hansen Objects. Pressefoto
Tekstildesigner Margrethe Odgaard har skabt sit eget farvesystem, som er en del af hendes formgivning
og dna. Her er det opslag i COLOUR DIARY JAPAN, som hun skabte under sit ophold i Japan, hvor hun registrerede farver i arkitektur og bygninger. Foto: Andreas Omvik
Dette Shaker-bord er en ikonisk Børge Mogensen-klassiker, der selv står på skuldrene af den amerikanske Shaker-bevægelse. Pressefoto
Modernismens oplysnings- og hygiejneprojekt afstedkom et øget fokus på glas og transparens i hjemmet, der bl.a. kom til udtryk i krukker, kander. Norm Architects har fortolket kunsthistorien hos Menu, der er en producent, der jævnligt slås med kopister. Pressefoto
Den svenske designer Clara von Zweigbergk designede disse originale bakker, der kan mikses på utallige måder, for HAY nogle år tilbage, og er et eksempel på nyt design, der har en berettigelse. Pressefoto
Stole- og møbelserien About a Chair er skabt af Hee Welling i samarbejde med HAY og er en af virksomhedens store sællerter. Serien står uden tvivl på skuldrene af Eames-parrets berømte skalstol, men gør det noget, når stolen alligevel genfortolker på en genkendelig, men alligevel ny måde? Pressefoto
En blåmaler sætter sin signatur under hver porcelænsdel, der også er mærket med Royal Copenhagens 3 bølgelinjer, der symboliserer Storebælt, Lillebælt og Øresund. De tre bølger, det kongelige stempel og malerens mærke er symboler på ægthed, forbindelsen til kongehuset og håndens værk. Foto: Royal Copenhagen
I Danmark betragter vi det musselmalede stel som en del af vores kulturarv. Noget, vi alle har et forhold til. Det står i mange hjem i større eller mindre samlinger, og det er i bogstaveligste forstand gået i arv fra generation til generation. Foto: Royal Copenhagen
I Danmark betragter vi det musselmalede stel som en del af vores kulturarv. Noget, vi alle har et forhold til. Det står i mange hjem i større eller mindre samlinger, og det er i bogstaveligste forstand gået i arv fra generation til generation. Foto: Royal Copenhagen
En blåmaler sætter sin signatur under hver porcelænsdel, der også er mærket med Royal Copenhagens 3 bølgelinjer, der symboliserer Storebælt, Lillebælt og Øresund. De tre bølger, det kongelige stempel og malerens mærke er symboler på ægthed, forbindelsen til kongehuset og håndens værk. Foto: Royal Copenhagen