
Louise Sass’ eksperimenterende og stedspecifikke værker udstilles lige nu i Bagsværd Kirke og fremstår skitsepræget de steder, hvor kanterne står råt med små trykrester, der spiller med i kompositionen. Foto: Benita Marcussen

Louises Sass fortolker landskaber i en abstrakt og sanselig form. Den meget vellykkede komposition af farver, nuancer og folder bliver let og skitsepræget via de uafsluttede kanter og de synlige spor fra trykprocessen. Foto: Benita Marcussen

Louise Sass arbejder med helt styrede overgange i de horisontale motiver ved at lade tekstilbanerne folde og overlappe på bestemte steder, og med mere flydende og udefinerbare overgange i overtryk-teknikken. Foto: Benita Marcussen

Selve ophængningsdesignet fylder meget og jeg bliver i tvivl om staffelierne er en vigtig del af udtrykket? Følger de med hvert enkelt værk eller kunne man have valgt at udstille tekstilet i et mindre synligt ophæng? – det sidste tror jeg ville havde været en fordel. Foto: Benita Marcussen

Man flyder med ind i de fine overgange i overtrykkets nuancer. De transparente lag gør det umuligt at se, hvornår en nuance tager over for den næste, og det svævende udtryk giver god mening i kirkens æteriske rum. Foto: Benita Marcussen

Louise Sass tekstile værker er skabt til stedet. Både horisont-motivet, det let spirituelle udtryk og farverne understøtter kirkens arkitektur og funktion. Foto: Benita Marcussen

I den højloftede udstillingsgang er det en hårfin balance at fylde, så man spiller sammen med eller op til arkitekturen og samtidig være så præcis, at værkerne bliver naturlige eller berettigede i rummet. Foto: Benita Marcussen