
Christina Strands parkstole Let’s Talk er produceret af Haugaard Company A/S og opsummerer årets tema meget godt. Og så kan de skubbes sammen à la indkøbsvogne – det er smart. Foto: Katrine Borup

Claus Bjerre med bænken ByensHvil. Foto: Torben Petersen

Ditte Hammerstrøms spinkle, fortællende møbel Watching Birds (produceret af JM Rør) har det lidt svært i den tætpakkede iscenesættelse. Det bliver sådan lidt tegneserie-agtigt i konteksten, men havde måske fortalt en anden (mere dystopisk?) historie, hvis det havde været anbragt for sig selv i haven. Foto: Katrine Borup

SLA Arkitekter har i udvalgte felter nedlagt naturmaterialer som grannåle, sand og kogler med det formål at øge sanseligheden i udstillingskonceptet. Foto: Katrine Borup

Hannes Stephensens bænk, hvor de to sæder kan dreje mod eller væk fra hinanden. Foto: Torben Petersen

Hans Sandgren Jakobsen. Foto: Torben Petersen

Jonas Trampedachs møbel Plateau er lavet af lavasten i samarbejde med Birgitte Due Madsen og Made a Mano. Farverne er delikate og overfladen stofligt indbydende. Foto: Katrine Borup

Side by Side Outside i Designmuseum Danmarks have. SLA Arkitekter har pakket møblerne tæt ligesom i museets møbelsamling og gentaget den indvendige struktur med udstillingssale en suite. Foto: Katrine Borup

Maria Bruun og Anne Dorthe Vester har skabt et trappemøbel, hvor det er naturligt for folk at sætte sig. Foto: Torben Petersen

Philip Bro Ludvigsens slængemøbel Slope i forgrunden og Søren Ulrik Petersens dobbelt-chaiselong Cha-cha i baggrunden. De to møbler er anbragt uden for det kridtmarkerede grid, møblerne ellers er placeret i – det virker lidt tilfældigt. Foto: Katrine Borup

Quartet af Rasmus Bækkel Fex/FRAMA er et klassisk bord-bænkesæt med et twist. De fire hjørner vender møblet ud i stedet for ind, og møblet er en sjov hybrid mellem bænk og stol; det fælles og det individuelle. Foto: Katrine Borup

Det klæder Steen Dueholm Sehesteds bænk Blænde at være placeret rundt om et af Grønnegårdens gamle lindetræer. Men det er uheldigt, at der ikke på en eller anden måde er skabt forbindelse til det stramme grid, de øvrige møbler er anbragt i. Foto: Katrine Borup

Örn Duvald har skabt denne klassisk smukke bænk kaldet Dansk Undergrund. Den er lavet af terrazzo og bemærk ikke mindst de forfinede samlinger af bronze. Foto: Katrine Borup

Sussi Osmarks siddemøbel Mange Bænke Små er velformet med sikker materialefornemmelse. Og så leger det begavet med den måde, man ofte bevæger sig på en bænk. Foto: Katrine Borup

Mia Lagermans De 5 spande er produceret af Skagerak A/S. De er lavet af cortenstål og er meget skulpturelle og fantasiigangsættende. Foto: Torben Petersen

Ditte Hammerstrøms spinkle, fortællende møbel Watching Birds (produceret af JM Rør) har det lidt svært i den tætpakkede iscenesættelse. Det bliver sådan lidt tegneserie-agtigt i konteksten, men havde måske fortalt en anden (mere dystopisk?) historie, hvis det havde været anbragt for sig selv i haven. Foto: Torben Petersen

Side by Side Outside i Designmuseum Danmarks have. SLA Arkitekter har pakket møblerne tæt ligesom i museets møbelsamling og gentaget den indvendige struktur med udstillingssale en suite. Foto: Torben Petersen

Udstillingen er placeret i den nordlige del af haven i et 'rum i rummet' afgrænset af museets nordfløj og havens ene lindeallé. Foto: Torben Petersen

Egetræssædet på Rasmus Fenhanns arketypiske og poetiske bænk Hyomen har en meget smuk og levende overfladebearbejdning, der ændrer sig med vejret. Foto: Torben Petersen